Kvalitet som afsæt for evaluering af det pædagogiske læringsmiljø: Early Childhood Environment Rating Scala
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n09.65Resumé
Indførelsen af læreplaner i dagtilbud og indholdsplaner
i sfo har aktualiseret kravet om, at det
pædagogiske arbejde systematisk målsættes og
evalueres. Evalueringen skal ses i et fremadrettet
perspektiv og sigter mod udvikling af kvaliteten
af den pædagogiske praksis. Hvis en evaluering af
denne karakter skal give mening, er der umiddelbart
tre spørgsmål, der trænger sig på:
Hvad er pædagogisk kvalitet? Hvordan kan
man synliggøre kvalitet gennem evaluering af
pædagogisk praksis? Hvordan kan resultaterne
anvendes til yderligere kvalitetsudvikling?
Artiklen præsenterer en gennemprøvet evalueringsmetode,
ECERS, som et svar på de tre
spørgsmål.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2011 Torben Næsby, Karsten Skytte

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.