Kvalitet som afsæt for evaluering af det pædagogiske læringsmiljø: Early Childhood Environment Rating Scala

Forfattere

  • Torben Næsby
  • Karsten Skytte

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n09.65

Resumé

Indførelsen af læreplaner i dagtilbud og indholdsplaner
i sfo har aktualiseret kravet om, at det
pædagogiske arbejde systematisk målsættes og
evalueres. Evalueringen skal ses i et fremadrettet
perspektiv og sigter mod udvikling af kvaliteten
af den pædagogiske praksis. Hvis en evaluering af
denne karakter skal give mening, er der umiddelbart
tre spørgsmål, der trænger sig på:
Hvad er pædagogisk kvalitet? Hvordan kan
man synliggøre kvalitet gennem evaluering af
pædagogisk praksis? Hvordan kan resultaterne
anvendes til yderligere kvalitetsudvikling?
Artiklen præsenterer en gennemprøvet evalueringsmetode,
ECERS, som et svar på de tre
spørgsmål.

Downloads

Publiceret

01-02-2011

Citation/Eksport

Næsby, T., & Skytte, K. (2011). Kvalitet som afsæt for evaluering af det pædagogiske læringsmiljø: Early Childhood Environment Rating Scala. CEPRA-Striben, (09), 46–53. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n09.65

Nummer

Sektion

Artikler

Mest læste artikler af samme forfatter(e)