Dokumentation, evaluering og udvikling

Forfattere

  • Torben Næsby

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.12

Resumé

Der har siden 2004, hvor Lov om Læreplaner i Dagtilbud blev vedtaget, været arbejdet på højtryk med implementering af og udvikling af forståelse for læreplaner i pædagogisk praksis. Ikke mindst med dokumentation og evaluering og udvikling, som er denne artikels fokus, og udviklingen af arbejdsformer for praksis omkring børn med særlige behov. De områder pædagogerne – både ifølge dem selv og ifølge eksperters udsagn – har det sværest med. Artiklen behandler udvalgte problemstillinger i forbindelse med dokumentationsarbejdet, således at der peges på, hvilke vanskeligheder der kan identificeres, snarere end hvilke løsningsmuligheder der kan peges på. Der tages afsæt i et evalueringsprojekt, hvor Learning Lab Denmark (LLD) for Servicestyrelsen har forsket i implementeringen og evalueret de kurser, som CVU’erne gennemførte i perioden 2004-06.

Downloads

Publiceret

01-06-2008

Citation/Eksport

Næsby, T. (2008). Dokumentation, evaluering og udvikling. CEPRA-Striben, (02), 12–17. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.12