Early Childhood Environment Rating Scale – en præsentation af ECERS i en dansk kontekst
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.13Resumé
Indførelsen af læreplaner har aktualiseret kravet om, at det pædagogiske arbejde systematisk målsættes og evalueres. Dagtilbudslovens § 9 siger klart: ” dokumenteres … om de pædagogiske metoder og aktiviteter opfylder de opstillede mål …” Det skal endvidere overvejes, hvordan der kan følges op på evalueringsresultater. Evalueringen ses i et fremadrettet perspektiv og sigter mod udvikling af kvaliteten af den pædagogiske praksis. Hvis en evaluering af denne karakter skal give mening, er der umiddelbart to spørgsmål der trænger sig på: Hvad er pædagogisk kvalitet? Hvordan kan man synliggøre kvalitet gennem evaluering af pædagogisk praksis og hvordan kan resultater anvendes til yderlige kvalitetsudvikling?Downloads
Publiceret
01-06-2008
Citation/Eksport
Skytte, K. (2008). Early Childhood Environment Rating Scale – en præsentation af ECERS i en dansk kontekst. CEPRA-striben, (02), 18–27. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.13
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Karsten Skytte

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.