Early Childhood Environment Rating Scale – en præsentation af ECERS i en dansk kontekst

Forfattere

  • Karsten Skytte

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.13

Resumé

Indførelsen af læreplaner har aktualiseret kravet om, at det pædagogiske arbejde systematisk målsættes og evalueres. Dagtilbudslovens § 9 siger klart: ” dokumenteres … om de pædagogiske metoder og aktiviteter opfylder de opstillede mål …” Det skal endvidere overvejes, hvordan der kan følges op på evalueringsresultater. Evalueringen ses i et fremadrettet perspektiv og sigter mod udvikling af kvaliteten af den pædagogiske praksis. Hvis en evaluering af denne karakter skal give mening, er der umiddelbart to spørgsmål der trænger sig på: Hvad er pædagogisk kvalitet? Hvordan kan man synliggøre kvalitet gennem evaluering af pædagogisk praksis og hvordan kan resultater anvendes til yderlige kvalitetsudvikling?

Downloads

Publiceret

01-06-2008

Citation/Eksport

Skytte, K. (2008). Early Childhood Environment Rating Scale – en præsentation af ECERS i en dansk kontekst. CEPRA-Striben, (02), 18–27. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.13