Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi. Hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?

Forfattere

  • Torben Næsby

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.196

Resumé

I artiklen redegøres der for begreberne ’refleksiv’
og ’refleksivitet’, og begrebet Refleksiv praksislæring
undersøges fra et forskningsmæssigt og
metodologisk perspektiv for måske at kunne
forklare, hvad dette begreb omfatter, hvordan det
kan ses i pædagoguddannelsen, og hvordan man
i uddannelsen kan evaluere, at den studerende
udvikler en sådan refleksiv kompetence.
Spørgsmålet er nemlig ikke kun, hvad det er,
men hvordan vi kan vide og se, at den studerende
reflekterer.

Downloads

Publiceret

2016-06-08

Citation/Eksport

Næsby, T. (2016). Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi. Hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?. CEPRA-Striben, (20), 42–51. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.196