Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi. Hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.196Resumé
I artiklen redegøres der for begreberne ’refleksiv’og ’refleksivitet’, og begrebet Refleksiv praksislæring
undersøges fra et forskningsmæssigt og
metodologisk perspektiv for måske at kunne
forklare, hvad dette begreb omfatter, hvordan det
kan ses i pædagoguddannelsen, og hvordan man
i uddannelsen kan evaluere, at den studerende
udvikler en sådan refleksiv kompetence.
Spørgsmålet er nemlig ikke kun, hvad det er,
men hvordan vi kan vide og se, at den studerende
reflekterer.
Downloads
Publiceret
08-06-2016
Citation/Eksport
Næsby, T. (2016). Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi. Hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?. CEPRA-striben, (20), 42–51. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.196
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2016 Torben Næsby

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.