Brug af forskningsbaseret viden - til kvalitetsudvikling i dagtilbud
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.116Resumé
Med LP-modellen som eksempel vises, hvordan
forskningsbaseret viden kan anvendes til kvalitetsudvikling.
Ikke organiseret som top-styrede
projekter, heller ikke som ”Bottom-up”- styrede,
men som kombination af disse. Med eksempler fra
den forskningsbaserede viden fra empirien, der er
indsamlet i LP-modellen (LP-data) sammenlignes
med forskning om pædagogisk kvalitet for dermed
at vise, om og i givet fald hvordan denne organisering
kan føre til udvikling af kvalitet i dagtilbud.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2013 Torben Næsby

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.