Brug af forskningsbaseret viden - til kvalitetsudvikling i dagtilbud
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.116Resumé
Med LP-modellen som eksempel vises, hvordan
forskningsbaseret viden kan anvendes til kvalitetsudvikling.
Ikke organiseret som top-styrede
projekter, heller ikke som ”Bottom-up”- styrede,
men som kombination af disse. Med eksempler fra
den forskningsbaserede viden fra empirien, der er
indsamlet i LP-modellen (LP-data) sammenlignes
med forskning om pædagogisk kvalitet for dermed
at vise, om og i givet fald hvordan denne organisering
kan føre til udvikling af kvalitet i dagtilbud.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.