Brug af forskningsbaseret viden - til kvalitetsudvikling i dagtilbud

Forfattere

  • Torben Næsby

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.116

Resumé

Med LP-modellen som eksempel vises, hvordan
forskningsbaseret viden kan anvendes til kvalitetsudvikling.
Ikke organiseret som top-styrede
projekter, heller ikke som ”Bottom-up”- styrede,
men som kombination af disse. Med eksempler fra
den forskningsbaserede viden fra empirien, der er
indsamlet i LP-modellen (LP-data) sammenlignes
med forskning om pædagogisk kvalitet for dermed
at vise, om og i givet fald hvordan denne organisering
kan føre til udvikling af kvalitet i dagtilbud.

Downloads

Publiceret

01-09-2013

Citation/Eksport

Næsby, T. (2013). Brug af forskningsbaseret viden - til kvalitetsudvikling i dagtilbud. CEPRA-Striben, (15), 48–57. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.116