Forord
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n06.43Resumé
Undervisningsevaluering spiller en stadig større rolle i uddannelsers arbejde med at skabe kvalitet. Noget af dette arbejde udføres, fordi krav i love og bekendtgørelser gør det til en SKAL opgave, mens andre dele af undervisningsevalueringer tager udgangspunkt i lokale diskussioner og refleksioner over, hvad kvalitet er netop på denne uddannelse. En af de store principielle diskussioner, der udspiller sig i slipstrømmen af denne del af evalueringsbølgen, er en optagethed af at afgrænse undervisning som aktivitet. Er det undervisning, når studerende arbejder i studiegrupper med tilknyttede vejledere? Er det undervisning, når elever og studerende på eget initiativ danner virtuelle netværk? Hvad betyder støttefunktioner lige fra IT support til
studievejledning for elevers og studerende vurdering af uddannelsens kvalitet? Hvordan kan resultater af undervisningsevalueringer analyseres, således at de kan give mening til diskussionen om kvalitet af HELE uddannelsen?
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.