Spring til hovedindhold Spring til hovednavigations-menu Spring til bundtekst
  • Nyeste
  • Arkiver
  • Meddelelser
  • Om
    • Om tidsskriftet
    • Indsendelse af abstract forud for artikel
    • Retningslinjer for forfattere
    • Beskyttelse af personlige oplysninger
    • Redaktionsgruppe
    • Kontaktperson
Søg
  • Registrér
  • Log på
  1. Startside /
  2. Arkiver /
  3. Nr. 18 (2015): Nationale tests

Nr. 18 (2015): Nationale tests

					Se Nr. 18 (2015): Nationale tests
DOI: https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.2015
Publiceret: 01-05-2015

Hele nummeret

  • PDF

Artikler

  • Forord

    Tanja Miller
    2-5
    • PDF
  • Hvordan blev de nationale test indført? Ideer som politiske våben

    Line Renate Hanssen
    6-13
    • PDF
  • De nationale test - nogle overordnede perspektiver på deres betydninger for pædagogikken og eleverne

    Karen E. Andreasen
    14-21
    • PDF
  • Nationale test – Ønskede egenskaber og indfriede krav?

    Peter Allerup
    22-29
    • PDF
  • Tankeløs testning: Betragtninger om succes, formål og meningen med at holde skole

    Stig Skov Mortensen
    30-37
    • PDF
  • Når nationale test tager livtag med folkeskolen

    Lotte Rahbek Schou, Lars Nørgaard, Anja Madsen Kvols, Anne Marie Haubro Raalskov, Mia Andersen
    38-45
    • PDF
  • Børns gætterier ved nationale test

    Kristine Kousholt
    46-57
    • PDF
  • Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning

    Lars Holm
    58-63
    • PDF
  • Evaluering af innovationskapacitet i erhvervsrettede uddannelser

    Christian Ravn Haslam, Claus Andreas Foss Rosenstand
    64-73
    • PDF
  • Individualiseret socialitet som elevideal i skolens testpraksisser

    Bjørn Hamre
    74-83
    • PDF

Indsend

Indsend

Information

  • Til læsere
  • Til forfattere

CEPRA-Striben ISSN: 2445-818X

Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC

 

 

Mere information om dette publiceringssystem, platform og workflow fra OJS/PKP.