Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelse af abstract forud for artikel
Retningslinjer for forfattere
Beskyttelse af personlige oplysninger
Redaktionsgruppe
Kontaktperson
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 18 (2015): Nationale tests
Nr. 18 (2015): Nationale tests
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.2015
Publiceret:
01-05-2015
Hele nummeret
PDF
Artikler
Forord
Tanja Miller
2-5
PDF
Hvordan blev de nationale test indført? Ideer som politiske våben
Line Renate Hanssen
6-13
PDF
De nationale test - nogle overordnede perspektiver på deres betydninger for pædagogikken og eleverne
Karen E. Andreasen
14-21
PDF
Nationale test – Ønskede egenskaber og indfriede krav?
Peter Allerup
22-29
PDF
Tankeløs testning: Betragtninger om succes, formål og meningen med at holde skole
Stig Skov Mortensen
30-37
PDF
Når nationale test tager livtag med folkeskolen
Lotte Rahbek Schou, Lars Nørgaard, Anja Madsen Kvols, Anne Marie Haubro Raalskov, Mia Andersen
38-45
PDF
Børns gætterier ved nationale test
Kristine Kousholt
46-57
PDF
Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning
Lars Holm
58-63
PDF
Evaluering af innovationskapacitet i erhvervsrettede uddannelser
Christian Ravn Haslam, Claus Andreas Foss Rosenstand
64-73
PDF
Individualiseret socialitet som elevideal i skolens testpraksisser
Bjørn Hamre
74-83
PDF
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere