Forord
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n11.76Resumé
Dette temanummer handler om akkreditering. Med
Bologna processerne in mente og styring af kvalitet i
uddannelser og andre offentlige tilbud er forgrunden
er temaet højaktuelt. De fleste institutioner og organisationer
både forbander og holder af akkreditering.
Holder af fordi processerne med at gøre status fører
læring med sig og forbander det fordi papirtyranniet
ingen ende vil tage. Men der pågår også en kvalificeret
faglig diskussion af hvordan og hvorfor akkreditering.
Dette temanummer skal ses i det lys. Derfor er der artikler
fra forskellige sider af ”bordet” og fra forskellige
brancher. Og vi er overhovedet ikke nået ud i bredden
med dette udvalg af artikler, men har dog påbegyndt
en rejse. Og som bekendt begynder selv den længste
rejse med det første skridt.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2011 Tanja Miller

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.