Forord til tema om dannelse og evaluering
Resumé
Begrebet dannelse har længe været en veritabel
kampplads i forbindelse med pædagogisk praksis,
uddannelsespolitik og uddannelsesforskning.
Men det er også et begreb, der synes at have
været tvunget i baggrunden i den pædagogiske
debat til fordel som begreber som læring,
kompetencer og uddannelse. Dannelsesbegrebet
synes imidlertid for indeværende at nyde en
egentlig revitalisering.
Downloads
Publiceret
25-04-2019
Citation/Eksport
Miller, T. (2019). Forord til tema om dannelse og evaluering. CEPRA-striben, (24), 2–3. Hentet fra https://journals.ucn.dk/index.php/cepra/article/view/355
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2019 Tanja Miller

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.