Praksisfortællinger og kvalitet i pædagogisk arbejde
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.15Resumé
Alle steder, hvor der arbejdes med mennesker, fortælles der mange historier. Relationsarbejde involverer personligheden i arbejdet, og derfor har vi stort behov for at dele og bearbejde oplevelser. Dette grundlæggende kendetegn ved pædagogisk arbejde har ført til en professionalisering af fortællinger og hverdagshistorier under betegnelsen praksisfortællinger. Parallelt med dette sker en professionalisering af dokumentation og evaluering i det pædagogiske område. Det handler denne artikel om.Downloads
Publiceret
01-06-2008
Citation/Eksport
Miller, T. (2008). Praksisfortællinger og kvalitet i pædagogisk arbejde. CEPRA-striben, (02), 35–43. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.15
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Tanja Miller

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.