Evidensbaserede metoder og pædagogisk hverdag i daginstitutioner

Forfattere

  • Anne Mette Buus
  • Palle Rasmussen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n17.136

Resumé

Tina Nedergaard var undervisningsminister i en periode under den tidligere VK-regering. I februar 2011 blev hun af fagbladet Ingeniøren spurgt om, hvordan regeringen ville styrke danske skoleelevers matematikfærdigheder. Ministeren mente, at svaret var evidensbaseret undervisning. Regeringen havde sat gang i ”folkeskolens rejsehold”, som skulle gennemføre et omfattende serviceeftersyn med henblik på at styrke fagligheden i skolen. Det henviste ministeren til: ”I foråret lavede vi en undersøgelse af Canada, Finland og Singapore, som jo virkelig har gode resultater. De har alle evidensbaseret undervisning. Læreren ved rigtig meget om, hvilken undervisning, der virker” (Jensen 2011).

Downloads

Publiceret

01-02-2015

Citation/Eksport

Buus, A. M., & Rasmussen, P. (2015). Evidensbaserede metoder og pædagogisk hverdag i daginstitutioner. CEPRA-Striben, (17), 38–45. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n17.136

Nummer

Sektion

Artikler