Evidensbaserede metoder og pædagogisk hverdag i daginstitutioner
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n17.136Resumé
Tina Nedergaard var undervisningsminister i en periode under den tidligere VK-regering. I februar 2011 blev hun af fagbladet Ingeniøren spurgt om, hvordan regeringen ville styrke danske skoleelevers matematikfærdigheder. Ministeren mente, at svaret var evidensbaseret undervisning. Regeringen havde sat gang i ”folkeskolens rejsehold”, som skulle gennemføre et omfattende serviceeftersyn med henblik på at styrke fagligheden i skolen. Det henviste ministeren til: ”I foråret lavede vi en undersøgelse af Canada, Finland og Singapore, som jo virkelig har gode resultater. De har alle evidensbaseret undervisning. Læreren ved rigtig meget om, hvilken undervisning, der virker” (Jensen 2011).
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2015 Anne Mette Buus, Palle Rasmussen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.