Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning

Forfattere

  • Lars Holm

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.146

Resumé

Med de nationale test i dansk/læsning er måling af
elevernes dygtighedsniveau blevet en opgave for
klassens dansklærer. Denne opgave består ikke kun
i at gennemføre testen, men også i at formidle testresultater
til forældre og elever, og der forventes
desuden, at den enkelte elevs testresultatet anvendes
som udgangspunkt for pædagogisk tilrettelæggelse.
I denne artikel sættes der fokus på, hvordan lærere
forstår og forholder sig til disse opgaver.

Downloads

Publiceret

2015-05-01

Citation/Eksport

Holm, L. (2015). Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning. CEPRA-Striben, (18), 58–63. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.146

Nummer

Sektion

Artikler