Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.146Resumé
Med de nationale test i dansk/læsning er måling af
elevernes dygtighedsniveau blevet en opgave for
klassens dansklærer. Denne opgave består ikke kun
i at gennemføre testen, men også i at formidle testresultater
til forældre og elever, og der forventes
desuden, at den enkelte elevs testresultatet anvendes
som udgangspunkt for pædagogisk tilrettelæggelse.
I denne artikel sættes der fokus på, hvordan lærere
forstår og forholder sig til disse opgaver.
Downloads
Publiceret
01-05-2015
Citation/Eksport
Holm, L. (2015). Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning. CEPRA-striben, (18), 58–63. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.146
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2015 Lars Holm

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.