Individualiseret socialitet som elevideal i skolens testpraksisser

Forfattere

  • Bjørn Hamre

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.148

Resumé

Artiklen beskæftiger sig med forholdet mellem den enkelte og fællesskabet i lysets af testkultur. Den stiller således følgende beskrivelse af en elev til diskussion: ”Y er en faglig dygtig pige, hun er arbejdsom, målrettet og pligtopfyldende, men med udfordringer, der naturligt kommer på 7. klassetrin, og især på de kommende klassetrin, hvor vi arbejder mere og mere projektorienteret, i grupper osv., er det utroligt svært for Y at administrere arbejdet. Det sociale i gruppearbejdet fylder utroligt meget, både for Y og dem hun arbejder sammen med”.

Downloads

Publiceret

2015-05-01

Citation/Eksport

Hamre, B. (2015). Individualiseret socialitet som elevideal i skolens testpraksisser. CEPRA-Striben, (18), 74–83. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.148

Nummer

Sektion

Artikler

Mest læste artikler af samme forfatter(e)