Når nationale test tager livtag med folkeskolen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n18.144Resumé
Ministeriet for Børn og Undervisning har varslet et større evaluerings- og følgeforskningsprogram, der skal følge implementeringen af den nye folkeskolereform. Sker der ikke fremskridt på skolerne inden for de 11 indikatorer, der måles på, skal Undervisningsministeriet gribe ind. Dermed udstikkes med folkeskolereformen en ny ramme for, hvordan der løbende skal evalueres og følges op på folkeskolens udvikling, hvor det forventes, at styrket målstyring i kombina-
tion med nationale test fremmer elevernes faglighed. Efter en redegørelse for programmet vil artiklen med inddragelse af resultater fra forskningsprojektet ’Når evaluering tager livtag med folkeskolen’, som indeholder en række lærerinterview, diskutere, hvilken effekt ministeriets program vil kunne tænkes at have på de undervisningsmæssige og didaktiske forhold i skolen
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2015 Lotte Rahbek Schou, Lars Nørgaard, Anja Madsen Kvols, Anne Marie Haubro Raalskov, Mia Andersen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.