Konstitutive virkninger af evalueringspraksis på erhvervsskolernes grundforløb
– belyst gennem elevers refleksioner i forbindelse med nødundervisningen under covid-19
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n28.455Resumé
Evalueringer på uddannelser har en betydelig
konstitutiv virkning. De indvirker på de måder,
som vi er tilbøjelige til at handle på og tænke om
os selv og vores omverden. De indgår desuden i
hverdagen på uddannelser, ofte uden at vi tænker
meget over deres betydninger, medmindre der,
som ved forårets overgang til nødundervisning
på erhvervsuddannelserne, sker et brud i denne
hverdag. I artiklen undersøges evalueringernes
konstitutive virkning under covid-19 med afsæt
i interviews med elever på grundforløbet på en
erhvervsuddannelse, og afslutningsvis drøftes
dettes betydning i processer for in- og eksklusion.
Nøgleord: evaluering, konstitutiv virkning,
nødundervisning, erhvervsskoler, covid-19
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Karen Egedal Andreasen, Henriette Duch, PhD, lektor

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.