På grænsen mellem uddannelse og arbejdsplads - om vurdering og inklusion af eksamensopgaver
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n27.415Resumé
Eksamensopgaver i voksenuddannelser kan indgå i en afsluttende vurdering, som er afgørende for adgang til beskæftigelse. Dette er tilfældet med en pædagogisk diplomuddannelse for erhvervsskolelærere. En vurdering fra denne uddannelse kan dog møde andre vurderingskriterier, når uddannelsen skal anvendes på en arbejdsplads. Her kan kollegers og lederes vurdering være medvirkende til, om en lærer oplever, at hans/hendes arbejde med opgaven inkluderes på erhvervsskolen. På baggrund af tre cases fra erhvervsskoler analyseres eksamensopgaver som et grænseobjekt. Begrebet hentes fra Yrjö Engeströms teori om grænsekrydsning, og dette kombineres med Chris Argyris’ teori om organisatorisk læring.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2021 Henriette Duch

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.