Fra klasseundervisning til gruppearbejde og tilbage igen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n23.266Resumé
Voksne på diplomuddannelser skifter læringskontekst fra arbejdsplads til undervisning, men artiklen omhandler, at også inden voksenundervisning findes forskellige læringskontekster så som klasseundervisning og gruppearbejde. På diplomuddannelser indgår en arbejdsform som gruppearbejde i pædagogikken, og bag dette kan findes forskellige vurderingskriterier. På baggrund af observationer viser det sig, at både i gruppedannelse og i gruppearbejde kan studerende agere som om, de har forskellige forståelser af de vurderingskriterier, som ligger bag. Med udgangspunkt i Bernsteins begreber synlig og usynlig pædagogik analyseres situationer, hvor de studerende skal danne gruppe, hvor de arbejder i grupper, og hvor de vender tilbage til klasseundervisning.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2018 Henriette Duch

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.