Fra verdensmål til undervisning på erhvervsuddannelser
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n23.508Resumé
Mange skoler er optaget af FN’s verdensmål.
Denne artikel viser, hvorledes elever og lærere forstår målene i deres kontekst og ser muligheder og behov for at implementere dem i deres undervisning.
Empirien er fra fokusgruppeinterviews i et følgeforskningsprojekt på tre erhvervsskoler. Fokus er på verdensmål 4 og 10, som handler om forskellige former for ulighed og dermed behov for at inkludere forskellige elever i undervisningen.
Skolerne ved, fra deres trivsels- og tilfredshedsmålinger, at der er behov for pædagogisk udvikling, og den formative evaluering viser, hvad man bør være opmærksom på i sine udviklingstiltag.
Nøgleord: verdensmål, evaluering, implementering, Bourdieu, erhvervsuddannelser
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Henriette Duch

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.