Karakterer og udsathed
Karaktererne bag tæppet
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.456Resumé
I artiklen beskæftiger vi os med karakterer som teknologi i skolens evalueringspraksis – i relation til begrebet ”udsathed”. Vi diskuterer, hvordan karakterer bliver til, og hvilken rolle karakterer kan spille i forhold til tilblivelsen af en sådan udsathed. Karakterer præsenterer sig med objektivitet og neutralitet, men bag dette fortæppe udspiller der sig processer, som det er relevant at se nærmere på.
Nøgleord: karakterer, karaktergivning, udsathed, evalueringsformer
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Karen Egedal Andreasen, Kristine Kousholt, PhD, lektor

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.