Karakterer og udsathed

Karaktererne bag tæppet

Forfattere

  • Karen Egedal Andreasen AAU
  • Kristine Kousholt, PhD, lektor DPU Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.456

Resumé

I artiklen beskæftiger vi os med karakterer som teknologi i skolens evalueringspraksis – i relation til begrebet ”udsathed”. Vi diskuterer, hvordan karakterer bliver til, og hvilken rolle karakterer kan spille i forhold til tilblivelsen af en sådan udsathed. Karakterer præsenterer sig med objektivitet og neutralitet, men bag dette fortæppe udspiller der sig processer, som det er relevant at se nærmere på.

Nøgleord: karakterer, karaktergivning, udsathed, evalueringsformer

Downloads

Publiceret

24-03-2022

Citation/Eksport

Andreasen, K. E., & Kousholt, K. (2022). Karakterer og udsathed: Karaktererne bag tæppet. CEPRA-Striben, (29), 6–15. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.456