Professionelt eller hvad? – om evaluering i folkeskolen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n03.18Resumé
Denne lederartikel beskæftiger sig med
evaluering i folkeskolen med afsæt i undervisning
og skoleledelse. Det sættes fokus
på rammerne omkring implementeringen af
folkeskoleloven af 2006 og på, hvorledes de
nye tanker om evaluering på en og samme
tid bryder med traditioner og samtidig er en
fortsættelse af en lang fortælling om skøn
som en del af den pædagogiske professionalitet.
Endvidere rejses diskussionen om
forholdet mellem evaluering og kultur med
henblik på at nuancere diskussionerne om
styrkelse af evalueringskultur.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.