Professionelt eller hvad? – om evaluering i folkeskolen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n03.18Resumé
Denne lederartikel beskæftiger sig med
evaluering i folkeskolen med afsæt i undervisning
og skoleledelse. Det sættes fokus
på rammerne omkring implementeringen af
folkeskoleloven af 2006 og på, hvorledes de
nye tanker om evaluering på en og samme
tid bryder med traditioner og samtidig er en
fortsættelse af en lang fortælling om skøn
som en del af den pædagogiske professionalitet.
Endvidere rejses diskussionen om
forholdet mellem evaluering og kultur med
henblik på at nuancere diskussionerne om
styrkelse af evalueringskultur.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2008 Tanja Miller

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.