Elevfeedback som læringsfremmende undervisningsaktivitet i danskfaget i udskolingen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n14.105Resumé
Feedback er ifølge nyere forskning et at de tiltag,
der har allerstørst virkning på elevers læringsudbytte,
hvilket har betydet øget fokus på feedback
i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at øge
mængden af feedback, men der er også udfordringer
forbundet med denne form for feedback. Disse udfordringer
er afsæt for et aktionsforskningsstudie,
hvor det undersøges, hvordan gensidig elevfeedback
kan inddrages og kvalificeres i 7. klasseelevers
arbejde med oplæsning i faget dansk i
den danske folkeskole. Artiklen præsenterer og
diskuterer en anvendelig metode til undersøgelse
af problemstillingen, opstiller en teoretisk ramme
for undersøgelsen og beskriver undersøgelsesdesignet.
På dette grundlag genereres og analyseres
data. Afslutningsvis diskuteres analysens fund i et
didaktisk og læringsteoretisk perspektiv og nogle
mulige konklusioner bliver draget.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2013 Vibeke Christensen, Søren Pjengaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.