Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del II
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.193Resumé
I dette kapitel fokuseres på Refleksiv praksislæringbelyst ud fra tre optikker: den klassiske kognitionspsykologi,
den klassiske adfærdspsykologi og den
klassiske psykodynamiske psykologi. At Refleksiv
praksislæring bedst kan forstås i samspil med
andre centrale læringsbegreber, er grundantagelsen
i denne artikel. De tre udvalgte psykologiske
beskrivelses-og forståelsesoptikker hviler på vidt
forskellige menneske- og videnskabssyn, og samlet
bidrager de på meget forskelligvis til at berige en
indkredsning af, hvad der menes med UCN’s
læringstilgang, Refleksiv praksislæring.
Downloads
Publiceret
08-06-2016
Citation/Eksport
Pjengaard, S. (2016). Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del II. CEPRA-striben, (20), 18–25. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.193
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2016 Søren Pjengaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.