Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del II

Forfattere

  • Søren Pjengaard

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.193

Resumé

I dette kapitel fokuseres på Refleksiv praksislæring
belyst ud fra tre optikker: den klassiske kognitionspsykologi,
den klassiske adfærdspsykologi og den
klassiske psykodynamiske psykologi. At Refleksiv
praksislæring bedst kan forstås i samspil med
andre centrale læringsbegreber, er grundantagelsen
i denne artikel. De tre udvalgte psykologiske
beskrivelses-og forståelsesoptikker hviler på vidt
forskellige menneske- og videnskabssyn, og samlet
bidrager de på meget forskelligvis til at berige en
indkredsning af, hvad der menes med UCN’s
læringstilgang, Refleksiv praksislæring.

Downloads

Publiceret

2016-06-08

Citation/Eksport

Pjengaard, S. (2016). Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del II. CEPRA-Striben, (20), 18–25. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.193