Forord
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.203Resumé
Formålet med dette temanummer om Refleksivpraksislæring er at kvalificere og nuancere debatten
om sammenhænge mellem evaluering og læring i
professionsuddannelserne i Danmark. Læseren
inviteres til deltagelse i debatten gennem en refleksiv
forholden sig til dette temanummers indkredsning
af aktuelle forståelser af den fælles læringstilgang
for en af Danmarks professionsuddannelser (UCN),
Refleksiv praksislæring. Sigtepunktet er, at Refleksiv
praksislæring bliver et aktiv for professionsstuderende,
-undervisere og -udøvere til at lære af,
udvikle, forbedre og forandre praksis – en praksis
både i professionerne og i professionsuddannelserne.
Grundantagelsen er, at UCN’s læringstilgang
skriver sig ind i en internationalt etableret diskussion
inden for pædagogisk-didaktisk forskning med
stigende opmærksomhed på samspillet mellem
læring, evaluering og sprog.
Downloads
Publiceret
08-06-2016
Citation/Eksport
Pjengaard, S. (2016). Forord. CEPRA-striben, (20), 2–9. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.203
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2016 Søren Pjengaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.