Forord
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.203Resumé
Formålet med dette temanummer om Refleksivpraksislæring er at kvalificere og nuancere debatten
om sammenhænge mellem evaluering og læring i
professionsuddannelserne i Danmark. Læseren
inviteres til deltagelse i debatten gennem en refleksiv
forholden sig til dette temanummers indkredsning
af aktuelle forståelser af den fælles læringstilgang
for en af Danmarks professionsuddannelser (UCN),
Refleksiv praksislæring. Sigtepunktet er, at Refleksiv
praksislæring bliver et aktiv for professionsstuderende,
-undervisere og -udøvere til at lære af,
udvikle, forbedre og forandre praksis – en praksis
både i professionerne og i professionsuddannelserne.
Grundantagelsen er, at UCN’s læringstilgang
skriver sig ind i en internationalt etableret diskussion
inden for pædagogisk-didaktisk forskning med
stigende opmærksomhed på samspillet mellem
læring, evaluering og sprog.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.