Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del III
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.194Resumé
Formålet med denne og de to foregående artikler erat placere UCN’s læringstilgang, Refleksiv praksislæring,
i sammenhæng med de klassiske læringspsykologiske
teorier. Grundantagelsen bag Refleksiv
praksislæring er, at det er refleksivt muligt at skelne
mellem forskellige læringsteoretiske optikker uden
at adskillige og afkoble dem helt fra hinanden, men
snarere anvende optikkerne integrativt og pluralistisk
og derigennem lære sammen i og af praksis.
I denne artikel fokuseres på den sociokulturelle
psykologi og eksistenspsykologien, og vi bevæger
os dermed ind i hjertet af Refleksiv praksislæring og
slutter artiklen med et sammenfattende bud på en
forståelsesramme for UCN’s fælles læringstilgang.
Downloads
Publiceret
08-06-2016
Citation/Eksport
Pjengaard, S. (2016). Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del III. CEPRA-striben, (20), 26–35. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.194
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2016 Søren Pjengaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.