Refleksiv praksislæring i relation til den klassiske læringspsykologi: Del III
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.194Resumé
Formålet med denne og de to foregående artikler erat placere UCN’s læringstilgang, Refleksiv praksislæring,
i sammenhæng med de klassiske læringspsykologiske
teorier. Grundantagelsen bag Refleksiv
praksislæring er, at det er refleksivt muligt at skelne
mellem forskellige læringsteoretiske optikker uden
at adskillige og afkoble dem helt fra hinanden, men
snarere anvende optikkerne integrativt og pluralistisk
og derigennem lære sammen i og af praksis.
I denne artikel fokuseres på den sociokulturelle
psykologi og eksistenspsykologien, og vi bevæger
os dermed ind i hjertet af Refleksiv praksislæring og
slutter artiklen med et sammenfattende bud på en
forståelsesramme for UCN’s fælles læringstilgang.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.