Meddelelser

CEPRA-striben nr. 28: Inklusion i en testkultur - deadline 1. juni 2020

2020-03-13

Anerkendelsen af værdien af mangfoldighed og bestræbelser om inklusion er centralt i vores samfund, ikke mindst i forbindelse med skole og -uddannelsesområdet. Det støttes også af internationale hensigtserklæringer. På grundskoleområdet fik man den såkaldte inklusionslov i 2012, der redefinerede special­undervisningsbegrebet og således reducerede andelen af elever, der modtog specialundervisning i inklusionsbestræbelsernes navn. Det har siden vist sig at være problematisk at implementere inklusionen, bl.a. fordi lærerne ikke føler sig fagligt klædt på til opgaven og fordi ressourcerne til at skabe god inkluderende pædagogik og didaktik er mangelfulde

 

Læs mere om CEPRA-striben nr. 28: Inklusion i en testkultur - deadline 1. juni 2020

Artikler i CEPRA-striben giver BFI-point
CEPRA-striben er optaget i Forsknings- og Innovationsstyrelsens BFI-liste over videnskabelige tidsskrifter og er derfor en anerkendt kanal for publicering af pædagogisk forskning.
Artikler i CEPRA-striben udløser dermed publikationspoint (BFI-point) for forfatterne og de institutioner, de er ansat ved.

Lad dig registrere som forfatter og reviewer