Det evalueringsmagiske eksperiment
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.538Resumé
Eksperimentet behandlede forskningsspørgsmålet om, hvordan en legende proces med begreber om grundlæggende evalueringsfaglighed kunne skabe engagement og ejerskab til undervisningsevaluering hos undervisere på de to uddannelser.
Artiklen analyserer empiriske fund om professionsunderviseres oplevelse af legende tilgange til evaluering, og den sætter dem i spil
med teoretiske begreber som magi som styring, magi som socialt håndværk og metaforer som kreativt evalueringsgreb.
Et væsentligt fund er, at undervisernes dialoger i eksperimentet i høj grad kom til at handle om grundlæggende forståelser af, hvad god undervisning er for dem.
Nøgleord: legende læring, professionsuddannelse, social magi, magiske begreber, legende evalueringsgreb
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Julie Borup Jensen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.