Om at indfange et komplekst fænomen kvantitativt

- med Playful Learning

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.542

Resumé

Hvordan kan man skabe generel viden om undervisernes undervisningspraksis og deres opfattelse af god undervisning på professionshøjskolernes pædagog- og læreruddannelser? Det var opgaven i et forskningsprojekt, der var et led i Playful Learning, Research Extension.
I denne artikel præsenterer vi vejen fra overordnet spørgsmål til endeligt spørgeskema og diskuterer de udfordringer, som det giver at afdække et komplekst fænomen i en kompleks praksis med kvantitative metoder. 
Artiklen har relevans både som specifik udforskning af fænomenet Playful Learning, men kan også læses som en mere generel diskussion af anvendelsen af kvantitative metoder til at opnå generel viden om komplekse fænomener.
Nøgleord: Playful Learning, kvantitativ metode, udvikling af spørgeskema, undervisningspraksis,
legende tilgange, evaluering 

Downloads

Publiceret

04-12-2023

Citation/Eksport

Bundsgaard, J., Sortkær, B., & Have, M. (2023). Om at indfange et komplekst fænomen kvantitativt: - med Playful Learning. CEPRA-Striben, (33), 42–55. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.542

Nummer

Sektion

Artikler