Evaluering af kunstpædagogiske aktiviteter i klubber

Forfattere

  • Anne Winther Jensen Professionshøjskolen Absalon

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.537

Resumé

Hvilken betydning har det for vidensproduktionen, når der arbejdes med indsatsteori som evalueringsmetode? Hvad betyder det for forskernes position og ageren, at der arbejdes ud fra en centralt opstillet evalueringsskabelon med kategorier for antagelser? Hvad kommer til syne, og hvad bliver mindre synligt? Med afsæt i et projekt under Kulturministeriets overordnede projekt Grib Engagementet reflekterer jeg i artiklen over disse spørgsmål. Projektet foregik i klubber for unge i 7.-9. klasse og omhandlede kunstpædagogiske aktiviteter med legende tilgang.
Artiklen peger med analytiske nedslag på, at karakteren af miljøet og aktiviteterne muligvis har forstærket udfordringerne i forbindelse med vidensproduktion og evaluering.
Nøgleord: Klubber, evaluering, indsatsteori, kunstpædagogiske aktiviteter, legende tilgang

Downloads

Publiceret

04-12-2023

Citation/Eksport

Jensen, A. W. (2023). Evaluering af kunstpædagogiske aktiviteter i klubber. CEPRA-Striben, (33), 18–29. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.537

Nummer

Sektion

Artikler