Evaluering af kunstpædagogiske aktiviteter i klubber
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n33.537Resumé
Hvilken betydning har det for vidensproduktionen, når der arbejdes med indsatsteori som evalueringsmetode? Hvad betyder det for forskernes position og ageren, at der arbejdes ud fra en centralt opstillet evalueringsskabelon med kategorier for antagelser? Hvad kommer til syne, og hvad bliver mindre synligt? Med afsæt i et projekt under Kulturministeriets overordnede projekt Grib Engagementet reflekterer jeg i artiklen over disse spørgsmål. Projektet foregik i klubber for unge i 7.-9. klasse og omhandlede kunstpædagogiske aktiviteter med legende tilgang.
Artiklen peger med analytiske nedslag på, at karakteren af miljøet og aktiviteterne muligvis har forstærket udfordringerne i forbindelse med vidensproduktion og evaluering.
Nøgleord: Klubber, evaluering, indsatsteori, kunstpædagogiske aktiviteter, legende tilgang
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Anne Winther Jensen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.