Undervisningsvurdering som ledelsesværktøj

Forfattere

  • Henriette Rosa Eduardsen Professionshøjskolen UCN
  • Preben Olund Kirkegaard

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n26.378

Resumé

Artiklen omhandler perspektiver på, hvordan ledelse og undervisere kan arbejde med undervisningsvurdering på en måde, der udvikler og forbedrer undervisningen. Empirisk forskning eller politiske styringer har ikke nødvendigvis direkte indflydelse på udviklingen af undervisningen. Samtidig er det ikke tilstrækkeligt, at ledelsen accepterer undervisernes professionelle dømmekraft, når kravet er, at de studerende skal møde en udfordrende læringskultur. Det et således nødvendigt med et øget fokus på pædagogisk ledelse og undervisere, når dagsordenen er at forbedre undervisningen.

Nøgleord: Undervisningsvurdering, pædagogisk ledelse, undervisningspraksis, refleksioner over undervisningsvurdering

Downloads

Publiceret

2020-09-28

Citation/Eksport

Eduardsen, H. R., & Kirkegaard, P. O. (2020). Undervisningsvurdering som ledelsesværktøj. CEPRA-Striben, (26), 6–17. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n26.378