Undervisningsvurdering som ledelsesværktøj
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n26.378Resumé
Artiklen omhandler perspektiver på, hvordan ledelse og undervisere kan arbejde med undervisningsvurdering på en måde, der udvikler og forbedrer undervisningen. Empirisk forskning eller politiske styringer har ikke nødvendigvis direkte indflydelse på udviklingen af undervisningen. Samtidig er det ikke tilstrækkeligt, at ledelsen accepterer undervisernes professionelle dømmekraft, når kravet er, at de studerende skal møde en udfordrende læringskultur. Det et således nødvendigt med et øget fokus på pædagogisk ledelse og undervisere, når dagsordenen er at forbedre undervisningen.
Nøgleord: Undervisningsvurdering, pædagogisk ledelse, undervisningspraksis, refleksioner over undervisningsvurdering
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2020 Henriette Rosa Eduardsen, Preben Olund Kirkegaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.