Kvalitetssystemer i kommunalt regi: Nye veje i skolepolitikken? – En kvalitativ undersøgelse af implementeringen af kvalitetsrapporten i Aalborg Kommune
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n03.22Resumé
Nærværende artikel undersøger, hvorledes den første kvalitetsrapport er
blevet implementeret i Aalborg Kommune. Vi har foretaget et casestudie
af det konkrete arbejde med rapporterne på forvaltnings-, på skoleleder-
og på politisk niveau. Empirien består i kvalitative interview med
to-fire personer på hver af de nævnte niveauer. Vores resultat i forhold
til implementeringen af kvalitetsrapporten i Aalborg Kommune viser,
at selv i et tilsyneladende enkelt system i form af hierarkisk opbyggede
kontrolinstanser sker der en tillempning på aktørniveau. Hvert niveau i
hierarkiet har således mulighed for at rationere, prioritere og fortolke de
opgaver, der pålægges.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2008 Hans Jørgen Andersen, Marianne Corfitsen, Jakob Frandsen, Stinus Storm Mikkelsen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.