L. C. Ehris interaktive læsemodel
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.208Resumé
Artiklen indeholder en grundlæggende introduktion til den benyttede analysetilgang til læseevalueringsmaterialer for folkeskolens mellem- og overbygning. Her redegøres der nærmere for Linea C. Ehris læsemodel ogden forståelse af læseprocessens mange aspekter og videnformer, hun beskriver i denne model. Der afsluttes med en redegørelse for centrale spørgsmål, som trods analyserne stadig ikke kan besvares uden inddragelse af andre undersøgelsesformer.
Downloads
Publiceret
01-02-2008
Citation/Eksport
Corfitsen, M., & Graversen, A. (2008). L. C. Ehris interaktive læsemodel. CEPRA-striben, (01), 20–25. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.208
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Marianne Corfitsen, Anders Graversen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.