IT og feedbackprocesser i folkeskolen

Forfattere

  • Dina Dot Dalsgaard Andersen Pædagoguddannelsen Aarhus, VIA University College
  • Niels Bech Lukassen Act2learn pædagogik, UCN
  • Charlotte Madsen Act2learn pædagogik, UCN

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.218

Resumé

Når læreren anvender Web 2.0-teknologier som f.eks. Google Docs i undervisningen, kan der skabes en didaktisk ramme, som muliggør samarbejde, dialog og formativ feedback. Netop disse tre elementer er vigtige, når vi vil understøtte elevernes læring og styrke deres læringsudbytte. Denne artikel præsen-terer et eksempel på et IT-didaktisk design, der anvender Google Docs som det primære læremiddel. Artiklen sætter fokus på formativ feedback og nogle af de læringsmæssige og didaktiske muligheder, som knytter sig til at arbejde med IT i undervisningen.

Downloads

Publiceret

10-11-2016

Citation/Eksport

Andersen, D. D. D., Lukassen, N. B., & Madsen, C. (2016). IT og feedbackprocesser i folkeskolen. CEPRA-Striben, (21), 58–65. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.218