Tekstlæseprøverne TL 1 med særlig fokus på evalueringen af elevernes genrekendskab og læsestrategi
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.210Resumé
I det følgende vil tekstlæseprøverne til TL1 blivebehandlet. Efter en kort generel præsentation af
materialet, hvor centrale og grundlæggende teorier
om læsning og læseprocessen vil blive ridset op, vil
vi fokusere på de aspekter inden for læseudviklingen,
som evalueres, herunder materialets tilgang til
og evaluering af elevernes genrekendskab og læsestrategi.
I artiklens sidste del vil vi argumentere for
vigtigheden af et udbygget genrekendskab i folkeskolens
danskundervisning og evaluering.
Downloads
Publiceret
01-02-2008
Citation/Eksport
Dolmer, G., & Graversen, A. (2008). Tekstlæseprøverne TL 1 med særlig fokus på evalueringen af elevernes genrekendskab og læsestrategi. CEPRA-striben, (01), 34–43. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.210
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Grete Dolmer, Anders Graversen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.