Et økologisk-humanistisk perspektiv på Refleksiv praksislæring
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.198Resumé
Refleksiv praksislæring er et diffust begreb, somrelaterer sig til forskellige teoretiske optikker inden
for forskellige traditioner og kontekster. Denne
artikels perspektiv på Refleksiv praksislæring tager
afsæt i resultaterne fra et treårigt forskningsprojekt
om professionsbachelorstuderendes orientering i
fleksible uddannelsesmiljøer. Formålet med artiklen
er at udfolde dele af den kompleksitet, inden for
hvilken Refleksiv praksislæring foregår, med henblik
på at rammesætte Refleksiv praksislæring i professionsuddannelser. Der argumenteres i artiklen for et økologisk-humanistisk perspektiv på Refleksiv praksislæring. Dette perspektiv indebærer, at menneskets erkendelse, refleksion og praksis influeres af samspillet med omgivelserne, herunder andre mennesker.
Downloads
Publiceret
08-06-2016
Citation/Eksport
Dau, S. (2016). Et økologisk-humanistisk perspektiv på Refleksiv praksislæring. CEPRA-striben, (20), 68–79. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n20.198
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2016 Susanne Dau

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.