Pædagogisk ledelse og feedback i erhversskoler
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.169Nøgleord:
Erhvervsuddannelser, feedback, pædagogisk ledelse, lærende dialogResumé
Undersøgelser viser, at erhvervsskoleelever savner mere og bedre feedback i undervisningen. Ny undersøgelse fra KORA underbygger det billede og viser, at feedback nyder bevågenhed på erhvervsskolers ledelsesniveau, mens det ikke tilsvarende gør sig gældende blandt lærerne. Denne forskel rejser spørgsmål om, hvilke skridt en pædagogisk ledelse, der ønsker at styrke undervisningskvaliteten via mere og bedre feedback, kan tage. Artiklen tegner et aktuelt billede af feedback i undervisningen, set med elevers, læreres og lederes øjne. Derfra diskuteres muligheder og udfordringer i arbejdet med feedback på erhvervsskoler via en pædagogisk ledelsespraksis baseret på en positiv feedbackkultur, anerkendelse og lærende dialog.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2016 Nanna Friche, Mette Slottved

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.