Pædagogisk ledelse og feedback i erhversskoler
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.169Nøgleord:
Erhvervsuddannelser, feedback, pædagogisk ledelse, lærende dialogResumé
Undersøgelser viser, at erhvervsskoleelever savner mere og bedre feedback i undervisningen. Ny undersøgelse fra KORA underbygger det billede og viser, at feedback nyder bevågenhed på erhvervsskolers ledelsesniveau, mens det ikke tilsvarende gør sig gældende blandt lærerne. Denne forskel rejser spørgsmål om, hvilke skridt en pædagogisk ledelse, der ønsker at styrke undervisningskvaliteten via mere og bedre feedback, kan tage. Artiklen tegner et aktuelt billede af feedback i undervisningen, set med elevers, læreres og lederes øjne. Derfra diskuteres muligheder og udfordringer i arbejdet med feedback på erhvervsskoler via en pædagogisk ledelsespraksis baseret på en positiv feedbackkultur, anerkendelse og lærende dialog.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.