Hvad kan livsfortællinger fra forældrene til chanceulige elever fortælle om forholdene mellem forældre og uddannelsesinstitution?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.168Resumé
I artiklen redegøres der for, hvorledes forældres holdninger til og erfaringer med uddannelse kan undersøges, og det diskuteres, hvorvidt en sådan viden kan bidrage til udvikling af uddannelsesinstitutionernes arbejde med at imødegå den chanceulighed, der er en følge af, at uddannelsernes institutionskulturer og pædagogiske metoder passer bedre til nogle børn og unge end til andre. Artiklen inddrager resultater fra et følgeforskningsprojekt, der er gennemført i forbindelse med det pædagogiske udviklingsprojekt ’Chanceulighed – nej tak’ på bl.a. en erhvervsuddannelse i Horsens.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2016 Karin Løvenskjold Svejgaard, Marianne Horsdal

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.