The process of implementing an internal formative evaluation
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n31.507Resumé
Denne artikel handler om implementering af et formativt evalueringsprogram på erhvervsskoler i forbindelse med et kvalitetsudviklingsinitiativ. I artiklen analyserer vi samarbejdet mellem forskere og skoleledere i implementeringsprocessen. Artiklens pointe er, at implementering af evaluering som en del af en skoleudvikling omfatter kompetenceudvikling af skolelederne. Vi viser, at processen er omfattende og krævende; men at det styrker kvalitetsudviklingen, når skoleledelserne reflekterer, evaluerer og lærer af deres erfaringer.
Keywords: Erhvervsuddannelse, skoleledelse, formativ evaluering, skole-/universitetssamarbejde, evalueringskompetence, kompetenceudvikling, implementering, refleksion
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Bjarne Wahlgren, Katrine Puge

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.