The process of implementing an internal formative evaluation
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n31.507Resumé
Denne artikel handler om implementering af et formativt evalueringsprogram på erhvervsskoler i forbindelse med et kvalitetsudviklingsinitiativ. I artiklen analyserer vi samarbejdet mellem forskere og skoleledere i implementeringsprocessen. Artiklens pointe er, at implementering af evaluering som en del af en skoleudvikling omfatter kompetenceudvikling af skolelederne. Vi viser, at processen er omfattende og krævende; men at det styrker kvalitetsudviklingen, når skoleledelserne reflekterer, evaluerer og lærer af deres erfaringer.
Keywords: Erhvervsuddannelse, skoleledelse, formativ evaluering, skole-/universitetssamarbejde, evalueringskompetence, kompetenceudvikling, implementering, refleksion
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.