Fra meningsløs til meningsfuld – om kvalitetsmåling i undervisningssektoren

Forfattere

  • Christian Moldt

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n06.46

Resumé

Denne artikel udforsker brugen af studentertilfredshedsmålinger
på en række korte og mellemlange
videregående uddannelser. Den er baseret på ph.d.-
afhandlingen Fra meningsløs til meningsfuld evaluering,
som viser, hvordan brugen af tilfredshedsmålinger
i nogle situationer og organisationer kan
opleves meningsfuldt for opgaveløsningen, mens
man i andre situationer oplever det modsatte, hvor
brugen af målingerne ser ud til at lede til frustration
og opleves som meningsløs og direkte skadelig for
medlemmerne i organisationen. På den baggrund
beskæftiger artiklen sig med potentialerne eller fordelene
ved at bruge tilfredshedsmålingerne, hvad
der ligger bag den evalueringsfrustration, som opstår,
og hvordan denne kan håndteres. Artiklen indeholder
anbefalinger, som kan styrke den meningsfulde
evalueringsanvendelse.

Downloads

Publiceret

01-05-2009

Citation/Eksport

Moldt, C. (2009). Fra meningsløs til meningsfuld – om kvalitetsmåling i undervisningssektoren. CEPRA-Striben, (06), 20–27. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n06.46

Mest læste artikler af samme forfatter(e)