Fra meningsløs til meningsfuld – om kvalitetsmåling i undervisningssektoren
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n06.46Resumé
Denne artikel udforsker brugen af studentertilfredshedsmålinger
på en række korte og mellemlange
videregående uddannelser. Den er baseret på ph.d.-
afhandlingen Fra meningsløs til meningsfuld evaluering,
som viser, hvordan brugen af tilfredshedsmålinger
i nogle situationer og organisationer kan
opleves meningsfuldt for opgaveløsningen, mens
man i andre situationer oplever det modsatte, hvor
brugen af målingerne ser ud til at lede til frustration
og opleves som meningsløs og direkte skadelig for
medlemmerne i organisationen. På den baggrund
beskæftiger artiklen sig med potentialerne eller fordelene
ved at bruge tilfredshedsmålingerne, hvad
der ligger bag den evalueringsfrustration, som opstår,
og hvordan denne kan håndteres. Artiklen indeholder
anbefalinger, som kan styrke den meningsfulde
evalueringsanvendelse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2009 Christian Moldt

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.