Ledelsesevaluering
Et dialogværktøj til at evaluere og skabe forudsætninger for udviklingsledelse
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n26.380Resumé
Der er knyttet et stort ansvar til de ledere, der står i spidsen for at realisere offentlige reformer. Reformrealiseringen indebærer løsning af komplekse problemstillinger, og ofte kan der være langt mellem reformernes intentioner og reel implementering. Mens der findes adskillige koncepter og metoder til at vurdere ledernes evne til at levere produktkvalitet i implementerings- og udviklingsopgaverne, er der langt færre metoder til at vurdere proceskvalitet som forudsætningen for produktkvalitet. Denne artikel diagnosticerer ledelsesevaluering i en aktuel offentlig styringskontekst og giver et bud på, hvordan en undersøgelsesproces gennem Kvadrantmodellen kan bruges til at evaluere ledelse. Kvadrantmodellen er kompleksitetshåndterende og inddrager mange former for kontekstuel viden og kan dermed supplere eksisterende lederevaluerings-metoder.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2020 Gitte Miller Balslev, Ida Vesterdal

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.