Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n23.258Resumé
Brugen af data til at kvalificere didaktisk samarbejde i lærerfællesskaber har vist sig at understøtte elevernes succesfulde deltagelse i gymnasiet og sikre dem det bedst mulige grundlag for deres overgang videregående uddannelse. Artikel præsenterer et udviklingsprojekt på et dansk gymnasium - Nærum Gymnasium - og et elevsurvey - NAG LQ. NAG-LQ er et elevsurvey som er udviklet, testet og statistisk valideret til at generere realtidsdata om eleverne. Artiklen beskriver, hvordan realtidsdata kan kvalificere lærerfællesskabers refleksioner, og konkluderer, at metoden er egnet til at generere realtidsdata om gymnasieelever læring og deltagelse.Downloads
Publiceret
28-09-2018
Citation/Eksport
Qvortrup, A., Rasmussen, H. F., & Mortensen, B. S. (2018). Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium. CEPRA-striben, (23), 26–43. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n23.258
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2018 Ane Qvortrup, Hanne Fie Rasmussen, Bjarke Schønwandt Mortensen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.