Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n23.258Resumé
Brugen af data til at kvalificere didaktisk samarbejde i lærerfællesskaber har vist sig at understøtte elevernes succesfulde deltagelse i gymnasiet og sikre dem det bedst mulige grundlag for deres overgang videregående uddannelse. Artikel præsenterer et udviklingsprojekt på et dansk gymnasium - Nærum Gymnasium - og et elevsurvey - NAG LQ. NAG-LQ er et elevsurvey som er udviklet, testet og statistisk valideret til at generere realtidsdata om eleverne. Artiklen beskriver, hvordan realtidsdata kan kvalificere lærerfællesskabers refleksioner, og konkluderer, at metoden er egnet til at generere realtidsdata om gymnasieelever læring og deltagelse.Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.