Portfolioen i slipstrømmen af et nyt evalueringsparadigme
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.113Resumé
Gennem de seneste to årtier har uddannelsessystemet
været vidne til et øget fokus på og nye krav
knyttet til et skifte fra summativ, produktorienteret
evaluering til formativ, procesorienteret evaluering.
Skiftet er blevet beskrevet som uddannelsessystemets
løsning på et misforhold mellem eksisterende
evalueringspraksisser og forventninger til
samfundsmæssige behov.
Downloads
Publiceret
01-09-2013
Citation/Eksport
Qvortrup, A. (2013). Portfolioen i slipstrømmen af et nyt evalueringsparadigme. CEPRA-striben, (15), 24–33. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.113
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2013 Ane Qvortrup

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.