Evaluering, karakterer og udvikling af selvopfattelse
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n03.24Resumé
I artiklen diskuteres det, hvordan evalueringer og
karakterer i grundskoleforløbet kan påvirke selvopfattelsen
hos unge. Det kan få betydning for, hvordan
de unge på senere tidspunkter møder forskellige
typer af krav og udfordringer fra omverdenen, såvel
i som efter grundskoleforløbet. Det viser sig, at den
måde, som de unge taler om karakterer og evaluering,
den diskurs der føres herom, spiller en vigtig
rolle i sådanne processers forløb. Det er derfor noget,
som lærere, vejledere, forældre og andre voksne i de
unges omgivelser må være opmærksomme på.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2008 Karen E. Andreasen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.