Sproget om danskhed – et udviklingsarbejde i 7. klasse om essayskrivning
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.157Resumé
Denne artikel beskriver et samarbejde mellem læreruddannelseslærer i dansk Hanne Beermann (skribent) og folkeskolelærer Pernille Christensen samt 7. klasse på Bagterpskolen i Hjørring. Undervisningsforløbet er gennemført i skoleåret 2008-09. Artiklen munder ud i en række didaktiske spørgsmål, som lærere på skolens
ældste trin kan bruge i bestræbelsen på at udvikle elevernes metasprog og fagsprog.
Downloads
Publiceret
01-02-2010
Citation/Eksport
Beermann, H. (2010). Sproget om danskhed – et udviklingsarbejde i 7. klasse om essayskrivning. CEPRA-striben, (08), 6–15. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.157
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2010 Hanne Beermann

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.