Målrationalitet og forestillingen om neutralitet i evaluering og dokumentation
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n12.86Resumé
I det følgende vil jeg belyse et væsentligt træk ved den måde, hvorpå evaluering og dokumentation inden for daginstitutionsområdet i mange tilfælde opfattes, nemlig som neutrale og målrettede aktiviteter. Det er påfaldende, fordi det i øvrigt er sjældent, at pædagogiske forhold så ukritisk betragtes på denne måde.
Downloads
Publiceret
01-04-2012
Citation/Eksport
Andersen, P. Østergaard. (2012). Målrationalitet og forestillingen om neutralitet i evaluering og dokumentation. CEPRA-striben, (12), 12–18. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n12.86
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2012 Peter Østergaard Andersen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.