Unges selvopfattelse & evaluering i skolen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n11.83Resumé
Hvordan unge opfatter sig selv i skolen, kan påvirkes
af mange forskellige forhold, og denne artikel vil kigge
på nogle af disse faktorer. Der ses i en undersøgelse
af en gruppe danske unge et fald i de unges selvopfattelse
i forhold til skolekompetence. Hvad dette fald kan
skyldes, samt hvilken betydning dette kan have, når
de unges skal evalueres, vil denne artikel beskæftige
sig med. Fagpersoner, der i det daglige beskæftiger sig
med unge og evaluering, vil forhåbentlig, kunne bruge
artiklen til videre refleksion over evaluering som andet
end vurdering af faglige kompetencer.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2011 Nadia Holm Christiansen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.