Unges selvopfattelse & evaluering i skolen

Forfattere

  • Nadia Holm Christiansen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n11.83

Resumé

Hvordan unge opfatter sig selv i skolen, kan påvirkes
af mange forskellige forhold, og denne artikel vil kigge
på nogle af disse faktorer. Der ses i en undersøgelse
af en gruppe danske unge et fald i de unges selvopfattelse
i forhold til skolekompetence. Hvad dette fald kan
skyldes, samt hvilken betydning dette kan have, når
de unges skal evalueres, vil denne artikel beskæftige
sig med. Fagpersoner, der i det daglige beskæftiger sig
med unge og evaluering, vil forhåbentlig, kunne bruge
artiklen til videre refleksion over evaluering som andet
end vurdering af faglige kompetencer.

Downloads

Publiceret

2011-11-01

Citation/Eksport

Christiansen, N. H. (2011). Unges selvopfattelse & evaluering i skolen. CEPRA-Striben, (11), 44–49. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n11.83

Nummer

Sektion

Artikler