Temperaturmålinger i børnemiljøer og undervisningsmiljøer

Forfattere

  • Karin Villumsen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n10.73

Resumé

Artiklen beskriver DCUM’s værktøjer Termometeret og Børnemiljøtermometeret,
der fungerer som praksisnære og lettilgængelige elektronisk baserede spørgeskema- og observationsværktøjer. Elever og studerende i skoler og på uddannelsessteder har ret til et godt undervisningsmiljø – eller studiemiljø. Børn i dagtilbud har ret til et godt børnemiljø. Men hvad er parametrene for et godt børnemiljø og for et godt undervisningsmiljø? Hvordan skaber man det? Og
hvordan måler man det? Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM, er et statsligt videnscenter, der stiller viden og værktøjer til rådighed for både dagtilbud og uddannelsessteder, således også et helt metodeapparat til at tage temperaturen på børnemiljøet og undervisningsmiljøet.

Downloads

Publiceret

01-06-2011

Citation/Eksport

Villumsen, K. (2011). Temperaturmålinger i børnemiljøer og undervisningsmiljøer. CEPRA-Striben, (10), 42–49. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n10.73