Kvalitetsudvikling i dagtilbud for de 3 – 6 årige

Forfattere

  • Cita Ammitzbøll
  • Joan B. Sørensen
  • Mie Storgaard

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n10.69

Resumé

Gennem arbejdet med evalueringsredskabet
FCCERS-R (Family Child Care Environment Rating
Scale – Revised Edition) (herefter FCCERS) har vi
erfaret, at redskabet kan indfange situationer, der
rummer stor kompleksitet, og at det er et konkret
og håndgribeligt redskab til at sætte fokus på
udvikling, evaluering og kvalitet. Artiklen beskriver
indledningsvis baggrunden for at gå i gang med udviklingsprojektet,
kvalitetsbegrebet i evalueringsredskabet
ECERS og sammenhængen mellem pædagogiske
læreplaner og FCCERS. Artiklen beskriver
og diskuterer derefter, hvordan redskabet har været
at arbejde med i dagplejen og i vuggestuen – herunder
de refleksioner og udviklingsmuligheder, som
redskabet har givet anledning til for det pædagogiske
personale med henblik på at udvikle kvaliteten i
den pædagogiske praksis i dagtilbud.

Downloads

Publiceret

01-06-2011

Citation/Eksport

Ammitzbøll, C., Sørensen, J. B., & Storgaard, M. (2011). Kvalitetsudvikling i dagtilbud for de 3 – 6 årige. CEPRA-Striben, (10), 12–20. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n10.69