Kvalitetsudvikling i dagtilbud for de 3 – 6 årige
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n10.69Resumé
Gennem arbejdet med evalueringsredskabet
FCCERS-R (Family Child Care Environment Rating
Scale – Revised Edition) (herefter FCCERS) har vi
erfaret, at redskabet kan indfange situationer, der
rummer stor kompleksitet, og at det er et konkret
og håndgribeligt redskab til at sætte fokus på
udvikling, evaluering og kvalitet. Artiklen beskriver
indledningsvis baggrunden for at gå i gang med udviklingsprojektet,
kvalitetsbegrebet i evalueringsredskabet
ECERS og sammenhængen mellem pædagogiske
læreplaner og FCCERS. Artiklen beskriver
og diskuterer derefter, hvordan redskabet har været
at arbejde med i dagplejen og i vuggestuen – herunder
de refleksioner og udviklingsmuligheder, som
redskabet har givet anledning til for det pædagogiske
personale med henblik på at udvikle kvaliteten i
den pædagogiske praksis i dagtilbud.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2011 Cita Ammitzbøll, Joan B. Sørensen, Mie Storgaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.