Innovativ evaluering – meningsfuld anvendelse af evalueringsresultater
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n07.54Resumé
Der bliver investeret store summer i evalueringer og målinger, og mange professionelle praktikere føler, at det insisterende krav om dokumentation og vurdering er en belastning og en overvågning af deres indsats. Er dette, hvad evaluering kan og skal gøre i samfundet? Vores holdning er, at evaluering giver mening, hvis man måler fremad i stedet for at holde bogføring over fortidens gøren og laden. Vi har en innovativ tilgang til evaluering, som gør det muligt at udvikle og kvalificere den situerede, professionelle praksis gennem evaluering set som en systemisk og refleksiv aktivitet. Det er et tilbud om at se evaluering og dokumentation som en integreret del af den professionelle, daglige praksis. Vi kalder denne tilgang for Innovativ evaluering, og formålet med denne artikel er at præsentere de teoretiske overvejelser bag, samt at illustrere disse med et par praktiske eksempler.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2009 Malene Skov Dinesen, Camilla Kølsen de Wit

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.