Økonomi på ikke-økonomiske uddannelser
– fuldgyldigt medlem af familien, på tålt ophold eller udstødt?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n31.491Resumé
Med udgangspunkt i kommunikationsuddannelsen ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole som en eksemplarisk case evaluerer vi i dette eksplorative studie de udfordringer, der er forbundet med at integrere faget økonomi i et studium, der som udgangspunkt ikke er ontologisk beslægtet med økonomi. Empirisk baseres studiet på studieordninger og mundtlige og skriftlige interviews med bachelorer, potentielle arbejdsgivere og centrale nuværende og tidligere uddannelsesansvarlige og samtlige undervisere på kommunikationsuddannelsen. På baggrund af en analyse af empirien foreslår vi en række overordnede præciseringer, man kan foretage af studieordninger og praksis herunder, hvad der forstås ved ’økonomi’.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Sigurd Trolle Gronemann, Poul Thøis Madsen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.