Økonomi på ikke-økonomiske uddannelser

– fuldgyldigt medlem af familien, på tålt ophold eller udstødt?

Forfattere

  • Sigurd Trolle Gronemann Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX
  • Poul Thøis Madsen Aalborg Universitet

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n31.491

Resumé

Med udgangspunkt i kommunikationsuddannelsen ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole som en eksemplarisk case evaluerer vi i dette eksplorative studie de udfordringer, der er forbundet med at integrere faget økonomi i et studium, der som udgangspunkt ikke er ontologisk beslægtet med økonomi. Empirisk baseres studiet på studieordninger og mundtlige og skriftlige interviews med bachelorer, potentielle arbejdsgivere og centrale nuværende og tidligere uddannelsesansvarlige og samtlige undervisere på kommunikationsuddannelsen. På baggrund af en analyse af empirien foreslår vi en række overordnede præciseringer, man kan foretage af studieordninger og praksis herunder, hvad der forstås ved ’økonomi’.

Downloads

Publiceret

31-10-2022

Citation/Eksport

Gronemann, S. T., & Madsen, P. T. (2022). Økonomi på ikke-økonomiske uddannelser : – fuldgyldigt medlem af familien, på tålt ophold eller udstødt? . CEPRA-Striben, (31), 16–25. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n31.491

Nummer

Sektion

Artikler