Fra vurdering til evaluering
Hvad skete der med forståelsen af livslang læring i vores optagelsessystem?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.475Resumé
Artiklen adresserer optagelsessystemets ændringer vedrørende optagelse af studerende med andre kompetencer end de formelle – med afsæt i Danmarks tilslutning til EU’s vision om livslang læring tilbage i 2000. Gennem en dokumentanalyse viser artiklen adgangskravenes udvikling, og hvordan lovteksten går fra vurdering til evaluering af de studerende. Interviews med studievejleder og optagelsesvejleder gør os klogere på den praksis, der finder sted i denne forandringsproces.
Nøgleord: individuel kompetencevurdering, optagelse på andet grundlag, individuel konkret vurdering, livslang læring, vurdering, evaluering.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Jeanette Barnewitz Leth

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.